onsdag 14 januari 2015

Bättre sent än aldrig

Vi har vänt om bordet i vardagsrummet, så vi skulle få plats fler. Med detta bord fick vi med 2 inläggskivor. Allt som allt kan det bli runt 220-240cm långt.

Juldukningen med mina favoritunderlägg som min moster virkat.
Äntligen fick jag användning av linneservetterna jag fyndade på en loppis på Gotland i somras.

Nackdelen med liten julgran är att julklapparna inte får plats under...i-lands problem med råge!

Ingen fancy med julmaten, mer än att det mesta försökte vi köpa ekologiskt. Julskinkan är ekologisk och äggen är lokala.

Hemgjord rödbetssallad, mycket godare än köpt!

Hemma med sjukt barn idag, och en till som inte får va på dagis om den andra har spytt. Typiskt!
Även jag mår dåligt, men på ett helt annat sätt om jag säger så.
En ligger i nya badkaret, som nu är nedflyttat till badrummet på nedervåningen. Mycket praktiskt då jag ser honom härifrån jag sitter. Väldigt kul att bada nu när det är nytt, han badade även igår.

Vi har även fått nya maskiner till tvättstugan, som nu är flyttad till övervåningen. Så kul att tvätta och vilken skillnad det blir på kläderna. Känns mycket renare på nåt sätt.
Allt är inte helt klart, vi skall få en bänkskiva och hyllplan innan jag kan piffa och göra fint och skaffa bra förvaringskorgar till alla tvättsaker.

Nu skiner solen och jag ska nog försöka ta lite foton på all snö som kommit. 
Annars sitter jag och är avundsjuk på alla som får gå på Formex, däribland mina svärföräldrar som tagit över en blomsterhandeln på Gotland. De är över till Älvsjö nu och botaniserar och gör inköp. Ohh vad jag också vill!

Ikväll blir det Sveriges Mästerkock på tv. I år är det extra roligt så jag känner en som är med, och som kommit vidare till Gävle.

Nu ropar A från badkaret!

Inga kommentarer: